نوشته شده توسط : مدیر

persianhit.ir/   میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام کنید اطلاعات اضافی هم در اختیارتون قرار میده.

 

javahermarket

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

لطفا برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید.

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: نمونه سوال ,
:: بازدید از این مطلب : 1626
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

لطفا برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: نمونه سوال ,
:: بازدید از این مطلب : 1552
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

4c   بازاریابی

 

 



1
- شرايط محيطي (Climate):
- تغييرات سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي
- روند گذشته و آينده بازار
- فرصت‌ها و تهديد‌ها
2- رقبا (
Competitor):
- تعداد رقبا
- موضع و جايگاه
- آميخته بازاريابي
- مزيت‌هاي رقابتي
- استراتژي‌ها و اهداف
3- مصرف‌كننده (
Customer):
- خصوصيات و ترجيحات مصرف‌كنندگان
- دلايل، مقدار، زمان و مكان خريد
- اندازه و رشد بازار
- ميزان وفاداري و رضايت
4- شركت (
company):
محصول (
Product)
- ويژگي‌هاي محصول
- فرصت بهبود و نوآوري در محصول
- بسته‌بندي فعل و مطلوب
- كيفيت و كاركرد محصول
ترفيع (
Promotion):
- اثربخشي برنامه‌هاي ترفيع گذشته
- هزينه و اثربخشي رسانه‌ها
- مناسب‌ترين روش ترفيع
- توسعه آميخته ارتباطات
توزيع (
Place):
- روش‌هاي مناسب توزيع
- موقعيت مناسب كارخانه، انبارها
- دسترسي به محصول
- تجزيه و تحليل فروش
قيمت (
Price):
- اثربخشي قيمت‌گذاري
- وضعيت رقابت قيمت
- قيمت محصول جديد
- ميزان تأثيرگذاري قيمت بر تصميم خريد.

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: جملات مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 8649
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مدیریت کیفیت جامع یک نوع دیدگاه مدیریتی است که در دهه ۱۹۵۰ شکل گرفته و به تدریج توسعه یافته تا اینکه در اوایل دهه ۱۹۸۰ بصورت عمومی درآمد کیفیت جامع شرح فرهنگ، نگرش و نوع سازماندهی شرکتی است که تلاش می کند تا با ارائه کالا و خدمات، نیازهای مخاطبان را برطرف سازد برای اجرای موفق مدیریت کیفیت جامع سازمان باید براین اصول هشت گانه سرمایه گذاری کند.

کل مقاله در ادامه مطلب :

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: مقالات مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 4160
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دلايل عدم موفقيت اجراي استانداردISO9000 دربرخي شركتها

اخذ گواهينامه‌ استقرار نظام‌ تضمين‌ كيفيت‌ هميشه‌ به‌ تحقق‌ اهداف‌ شركتها منجر نخواهد شد.

يكي‌ از مهمترين‌ مشكلاتي‌ كه‌ سبب‌ كارا نبودن‌ استاندارد ISO9000 مي‌شود، تعريف‌ حدود پذيرش‌ آن‌ است.

شركتهايي‌ هستند كه‌ از نظر تجهيزات‌ وضعيت‌ خوبي‌ دارند ولي‌ در اجراي‌ اين‌ استاندارد موفق‌ نيستند.

مقدمه:

در سالهاي‌ اخير تعداد شركتهايي‌ كه‌ موفق‌ به‌ دريافت‌ گواهي‌نامه‌ ISO9000 شده‌اند افزايش‌ قابل‌ توجهي‌

داشته‌ و هرروز به‌ تعداد شركتهاي‌ داراي‌ اين‌ گواهي‌نامه‌ اضافه‌ مي‌شود. خوشبختانه‌ حمايتهاي‌ دولت‌ انگيزه‌ خوبي‌ براي‌ پياده‌سازي‌ اين‌ استاندارد در سطح‌ موسسه‌ها به‌وجود آورده‌ كه‌ مي‌توان‌ به‌ تسهيلات‌ جهت‌ صادرات‌ اينگونه‌ محصولات‌ و هم‌چنين‌ اينكه‌ احتمالاً‌ در سال‌ جاري‌ تنها شركتهايي‌ مجاز به‌ شركت‌ درنمايشگاه‌ بين‌المللي‌ تهران‌ هستند كه‌ داراي‌ استاندارد ملي‌ و يا ISO9000 باشند اشاره‌ كرد.

هرچند كه‌ استاندارد ISO9000 بسيار كلي‌ و عام‌ بوده‌ و كمترين‌ نيازهاي‌ يك‌ سيستم‌ تضمين‌ كيفيت‌ را در نظر مي‌گيرد و نسبت‌ به‌ ساير استانداردهاي‌ تضمين‌ كيفيت‌ مانندEAQA و يا VDA ويا QS9000 كه‌ تخصصي‌تر هستند در سطح‌ پايين‌تري‌ قرار مي‌گيرد ولي‌ به‌جهت‌ جهاني‌بودن‌اخذ اين‌گواهينامه‌به‌وسيله‌ شركتهاي‌ داخلي‌گام‌بزرگي‌به‌پيش‌محسوب‌ مي‌شود.

‌در اين‌ مقاله‌ به‌ بررسي‌ اثرات‌ اجراي‌ اين‌ نظام‌ بر روي‌ 35 شركت‌ توليدي‌ داراي‌ اين‌ گواهينامه‌ و بعضي‌ از دلايل‌ موفق‌ نبودن‌ اجراي‌ آن‌ در بعضي‌ از واحدها مي‌پردازم.

بقیه مقاله در ادامه مطلب

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: مقالات مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1783
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

1-از تئوریهای روابط کار تئوری وحدت گرا (همزیستی) و تعارض طبقاتی (رادیکال) را مقایسه کنید.

2- از روشهای ارزشیابی مشاغل روش امتیازی و روش مقایسه عوامل را توضیح دهید.

3- با توجه به تعهد وعملکرد افراد متعهد و کناره گیر چه رفتارهایی از خود بروز می دهند ؟

4- رفتارهای ضد بهره ور یعنی چه ؟ انواع آن را طبقه بندی وتشریح کنید.

5- برای حل وفصل اختلافهای ناشی از کار در ایران چه مراحلی تعیین شده است فرایند رسیدگی به اختلافات را در هر مرحله توضیح دهید.

6- هدف از تشکیل سازمان کارگری را توضیح داده و انواع سازمانهای کارگری را با مثال تشریح کنید .

7- واژه های زیر را تعریف کنید:

آموزش                 اعتصاب                 تعطیل کارگاه                    مشارکت کارکنان

8- ارائه و فعالیت کلاسی 3 نمره می باشد/

دکتر فیضی: نیمسال اول   92-91

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: نمونه سوال ,
:: بازدید از این مطلب : 2026
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

 

 1- اجرا بزرگ‌ترین مساله ی مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.

2- شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسوولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آن‌ها‌یی هستند که این کارها را نمی‌کنند. …

3-به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.

4-در بازاریابی نوین )بازاردانی(به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.

5- رمز برد و پیروزی روشن است: بکوشیم تا در یک زمینه دوبار بازنده نشویم.

6- انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.

7- هنر بازاریابی امروز بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.


8- مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.

9- مسیر ناهموار تحوی باید به‌کوشش خود مدیر پیموده شود, زیرا تحوی چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.

10- به جای شغل, در پی مشتری باشید, اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بیکاری نجات‌یافته است.

11- دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد: با قلم(کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور)

12- می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

13- مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.

14- موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.

15- برای پیروزی ابلیس, کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.

16- هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.

17- هر کس می‌تواند سررشتهء کار خویش را به دست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.

18- مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید, نمی‌توانید درون او را بشناسید.

19- توان یادگیری و به کار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.

20- اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.

21- اگر بتوانید همهء کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی, در هر زمانی موفق خواهید شد.

22- بیش‌تر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند, خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.

23- مدیر عامل آگاه کسی است که به جای رویین‌تن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.

24- تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.

25- در طوی تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.

26- در بیش‌تر موارد, کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند, دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.

27- آن‌هایی که از جای خود می‌جنبند, گاهی می‌بازند و آن‌هایی که نمی‌جنبند, همیشه می‌بازند.

28- اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.

29- مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.

30- حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی)خود, به کار گمارده شوند.

31- نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

32-  مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل, احمق یا ضعیف وجود ندارد, تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.

34-  زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.

35- نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.

36- به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.

37- صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.

38- هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم.

39- دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد.

40- اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید.

41- جلسه‌ای که خوب اداره نشود, حاصلی جز اتلاف زمان ندارد.

42- بهترین راه پیش‌بینی آینده, ساختن آن است.

43- یک مشتری خشنود, رضایتش را به سه نفر می‌گوید, اما یک مشتری ناخشنود ۲۰ نفر را باخبر می‌کند.

44- کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که
چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.

45- زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید
 

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: جملات مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1451
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

Current thinking and future view: participatory management a dynamic system for developing organizational commitment.   

                                                                                  Abstract

The purpose of this research was to examine the relationship between participatory management (PM) and organizational commitment (OC) as multi dimensional phenomena among female government high schools in Mashhad, Iran. The authors examined fifteen components of PM and nine components of OC simultaneously. Data for the study was obtained from a sample of 903 female teachers. Methodologically this study is descriptive and co relational type. The reliability of questionnaire with Cronbach’s coefficient alpha was 0.97. The results show that a positive correlation exists between PM and OC. Multi-variable regression was used for determining the effects components PM on OC. In addition the result of ANOVA show there were a significant differences for PM and OC with regards to Teacher’s Demography. Findings of the study can be used to improve organizational performance. PM is a tool that has tremendous potential in educational organization for increasing the OC. © 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved

منبع انتشار اصل مقاله:

Reihaneh Shagholi and etal. (2010), Current thinking and future view: participatory management a dynamic system for developing organizational commitment, Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010) 250–254

سال انتشار(میلادی):2012

دانلود متن اصلی مقاله

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: مقالات مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 12145
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

منبع : txt.ir

javahermarket

javahermarket



:: برچسب‌ها: کتب مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1687
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد